Prin ÎNSCRIEREA la această competiție, concurenții acceptă automat prezentul regulament.

Eveniment sportiv / concurs de alergare montană deschis atât alergătorilor profesionişti, dar mai ales celor amatori având ca obiective creşterea atractivităţii Reşiţei precum şi a proximităţilor, încurajarea unui stil de viaţă sănătos, dezvoltarea unei conştiinţe prietenoase faţă de mediul înconjurător precum şi colectarea de fonduri, prin donaţii, pentru dezvoltarea unei comunități durabile.

1. Sfatul nostru

Pentru a da dovadă de prevedere şi a ne gândi şi la situaţiile neplăcute care pot interveni, ţinând cont de specificul concursului (alergare în teren accidentat), vă recomandăm să luaţi în calcul încheierea unei asigurări împotriva oricărui fel de accident care poate apărea pe durata competiţiei.

2. Organizatori

Organizatorii evenimentului sunt: Fundația Comunitară Banatul Montan, Asociaţia Bike Attack Reşiţa împreună cu Primăria și Consiliul Local Reșița, în parteneriat cu autorități şi instituţii locale, cu sponsori, asociaţii şi persoane juridice sau fizice, care îşi aduc aportul la organizarea și desfășurarea evenimentului sub forma de voluntariat.

3. Dată eveniment. Locație. Start. Finish

Duminică, 1 noiembrie 2020 și va include 3 probe, dintre acestea, trei se vor derula în cea mai mare parte pe poteci și drumuri forestiere. Locul de plecare şi de sosire al participanților este în Centrul Civic al Municipiului Reşiţa, judeţul Caraş-Severin. 

Dorim să ne asigurăm că cerințele Ordinului nr. 780 din 12 august 2020 și anexa 2, Regulament privind condiţiile necesar a fi respectate în vederea practicării sporturilor individuale în aer liber sunt cunoscute și respectate la Alergând la Pădure 2020.

Startul concursului se dă în valuri de câte 4 persoane, cu 20 secunde distanță între fiecare 2 valuri consecutive. La start participanții din fiecare val vor păstra o distanta fizică de minim 2 metri.

Startul pentru cele 3 probe va fi decalat astfel: la ora 10.30 se va da startul pentru proba de 20 km, iar pentru celelalte probe va fi decalat la 15 minute. Startul și finish-ul vor fi în acelaşi loc.

La finalizarea cursei, fiecărui participant i se va oferi medalia de FINISHER și o mască de unică folosință.

4. Probe concurs

Probele concursului “AlerGând la Pădure” sunt următoarele:

  • 20km
  • 10km
  • 5km

5. Timpul limită

Timpul limită pentru parcurgerea celor trei trasee va fi următorul:

  • 20km – 5h
  • 10km – 3,5h
  • 5km – 2h

Concurenții care nu se vor încadra în timpul limită nu vor mai fi cronometrați şi vor fi adăugaţi în clasament după timpul ultimului clasat.

6. Puncte de revitalizare/de control

Cele 3 probe se vor desfășura în semi-autonomie. Astfel, este recomandat ca alergătorii care optează pentru proba de 20 km să aibă cu ei în cursă o rezervă de apă de minim 0,5l, precum şi minimum un gel sau un baton energizant.

Cu toate acestea, organizatorii vor asigura la finish un punct de control şi revitalizare complet, acesta va conţine apă plată, suc, fructe, dulciuri. De asemenea, vor fi asigurate încă două puncte de revitalizare pe traseu, unul comun pentru probele de 11 km respectiv 20 km în punctul de control-revitalizare, unde se vor găsi în principal apă, fructe, dulciuri, sărățele. De asemenea un al doilea punct de revitalizare / control se va regăsi, doar pentru alergătorii la proba de 20 km. Acesta va conține, în special, apă.

La toate punctele de revigorare de pe traseu, precum și la centrul de concurs, punem la dispoziția participanților și membrilor echipei de organizare dezinfectanți și containere pentru deșeuri (măști și mănuși folosite, etc).

La punctele de hidratare, alimentare, voluntarii vor fi echipați cu măști si mănuși și vor folosi un clește pentru a manipula produsele alimentare. Vă rugăm să permiteți voluntarilor să vă servească pentru a evita contaminarea spațiului de revigorare.

Este interzisă eliminarea salivei în spaţiul marcat ca punct de revigorare, dat fiind că particulele de salivă sunt mediul cel mai propice pentru răspândirea SARS-Cov-2.

7. Înscriere și taxa participarea

Pentru probele de 5 km, 10 km și 20 km, participarea este permisă doar alergătorilor care au împlinit vârsta de 18 ani până la data desfășurării concursului şi sunt apți din punct de vedere medical să susțină acest tip de efort. Pentru sportivii cu vârste între 16-18 ani este permisă participarea la probele de 5 km și 10 km, doar cu acordul scris al părinților sau al tutorilor legali.

Recomandăm participarea la proba de 20 km alergătorilor cu o bună pregătire fizică şi cu experienţă în alergarea montană, în condiţiile în care considerăm că este o probă solicitantă din punct de vedere fizic.

8. Înscrierea

Se va face, online prin completarea formularului disponibil pe pagina oficială a evenimentului https://alergandlapadure.ro. Termenele limită de înscriere online la curse sunt:

  • 25.10.2020 ora 23:59 prima fază de înscrieri, inclusiv cu plata contribuției de participare – se asigură kit complet de participare.
  • 25.10.2020, ora 23 :59, ultima zi pentru achiziționarea online a tricoului oficial Alergând la Pădure 2020
  • 26-28.10.2020, ora 23:59, a doua fază de înscrieri online – kitul de participare în limita stocului disponibil
  • 31.10.2020 (intervalul orar 16.00-20.00) -01.11.2020 (intervalul orar 08:30-9.45), a treia fază de înscrieri (la fața locului) – kitul de participare în limita stocului disponibil

După aceste termene nu se mai fac înscrieri online, iar cei care nu au contribuția de participare validată de bancă vor putea achita taxa la fața locului.

9. Contribuția de participare

Proba 20km 10km 5km  
Taxa 75 RON 75 RON 50 RON  

Tricoul oficial Alergând la Pădure 2020 se va achiziționa separat în momentul înscrierii online contra sumei de 20 RON, până în data de 25 octombrie 2020.

Apeși butonul “ÎNSCRIE-TE”, apoi selectezi cursa la care vrei să participi și proiectul pe care îl vei susține.

Detalii plată: După ce ai completat formularul de înscriere, te rugăm să plătești contribuția de participare urmând pașii indicați.

Contribuția de participare este considerată donație pentru susținerea proiectului ales în momentul înscrierii.

Contribuția de participare la eveniment nu este returnabilă și nu va fi considerată contribuție la un alt eveniment viitor organizat de noi.

Opţional, vei putea specifica numele echipei din care faci parte, o echipă putând însemna orice de la un grup de colegi de serviciu sau de şcoală, la membrii unui club sau pur şi simplu un grup de prieteni. Vom avea un clasament pentru a stabili echipa cu cel mai mare număr de participanţi.

În eventualitatea anulării competiţiei (în caz de forţă majoră sau din motive care nu depind de organizatori) taxa de înscriere se returnează, mai puţin comisioanele bancare aferente transferului. Participantul are opţiunea de a renunţa la returnarea taxei de participare şi de a opta pentru donarea ei către proiectul caritabil selectat.

Taxa nu este transferabilă către un alt participant şi nu este returnabilă. Înscrierea se consideră validă numai după efectuarea plăţii/plăţilor corespunzătoare.

10. Pachetul de concurs (kitul)

  1. Înaintea cursei:
    • număr de concurs;
    • cip pentru cronometrare;
  2. În timpul cursei:
    • asistenţă medicală
    • acces la punctele de alimentare şi hidratare
  3. După cursă:
    • medalie (pentru participanţii care termină cursa)
    • acces la fotografiile din cadrul evenimentului
    • pasta party

11. Echipament

Este obligatoriu pentru toate probe să prezentaţi, pe întreaga durată a competiţiei numărul de concurs, care vă va fi oferit de către organizatori. Numărul de concurs este obligatoriu să fie purtat în aşa fel încât să fie vizibil.

Este recomandat ca alergătorii care optează pentru proba de 20 km să aibă cu ei in cursă o rezervă de apă de minim 0,5l, precum şi minimum un gel sau baton energizant.
Echipament recomandat – incalţăminte de trail runinng, beţe de trekking în special pentru proba de 20 km, recipient de 500 ml cu apă/bautură izotonică, batoane energizante/geluri energizante, precum şi îmbrăcăminte adaptată condiţiilor meteo.

12. Cronometrarea

Se va face la secundă pentru fiecare finisher al celor trei probe, electronic.

3. Clasamente/categorii şi premii

PROBA

Semimaraton 20 km

Cros 10 km

Cros 5 km

Categorii vârstă (ani) – feminin (F) / masculin (M)

Open F/M

   

16-19 F/M

16-19 F/M

16-19 F/M

20-39 F/M

20-39 F/M

20-39 F/M

40-59 F/M

40-59 F/M

40-59 F/M

60+ F/M

60+ F/M

60+ F/M

14. Premierea
La festivitatea de premiere, toate persoanele vor purta mască și vor păstra distanța socială.
 
Premiile vor consta în bani, medalii, diplome și produse pentru semimaraton (20 km) la categoria OPEN. La toate celelalte probe și categorii, premiile vor consta în diplome, medalii şi produse. De asemenea, avem pregătite și alte premii surpriză pentru participanți.

15. Capturile video, audio, foto

Prin participarea la acest eveniment alergătorii își dau acordul ca imaginile care îi surprind pe parcursul desfășurării evenimentului să fie folosite de organizatori sau de către partenerii săi (ex: Partenerii media).

16. Normele de conduită obligatorii pe parcusul derulării evenimentului

Concurenții care sunt depistați că aruncă deșeuri pe parcursul competiției (în afara punctelor de revitalizare), care aduc atingere mediului înconjurător, intră în conflict cu ceilalți participanți sau cu spectatorii, voluntarii sau organizatorii, vor fi descalificați pe loc, fără a avea posibilitatea de a mai participa pe viitor la alte evenimente organizate de noi.

Pe traseu, în cazul depășirilor, concurentul care vine din spate anunță verbal pe ce parte dorește să depășească iar concurentul din față va permite aceasta, ambii având obligația de a contribui la păstrarea distanței fizice, conform normelor legale. Alergătorii realizează rapid depășirile, cu respectarea maximului de distanța posibilă; în toate celelalte situații.

Consumul alimentelor se face doar în spaţii deschise, cu respectarea normelor de prevenire a răspândirii virusului SARSCoV-2 în unităţile de alimentaţie publică, stabilite de Ministerul Sănătăţii şi Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor. În cazul consumării de alimente/bauturi, participantul se distanțează de ceilalți participanți, la minim 2m.

Participanții se obligă să asigurarea îndepărtarea echipamentului folosit în timpul competiției și colectatarea acestuia direct într-o pungă de plastic închisă ermetic, urmând ca după aceea să fie spălat/curăţat la o temperatură de minimum 80ºC. Materialele sportive trebuie să fie dezinfectate cu atenţie după fiecare folosire, cu produse biocide avizate/autorizate.

17. Siguranţa şi securitatea participanţilor

Participarea la competiție se face pe proprie răspundere. Serviciile de asistenta și prim-ajutor sunt asigurate de Serviciul Județean de Salvamont Caraș-Severin.

Procedura în eventualitatea depistării unui caz suspect de COVID-19

Organizatorul amenajează un spaţiu de izolare pentru cel puţin o persoană cu simptomatologie COVID-19, care să fie bine ventilată, să nu comunice cu alte incinte sau spaţii definite; utilitatea este aceea de a izola de persoanele prezente la competiţie orice persoană care prezintă simptome până la un consult de specialitate/testare/evacuare. Responsabilul sanitar anunţă imediat eventualul caz suspect către personalul medical aflat la locul competiţiei şi informează obligatoriu direcţia de sănătate publică locală si serviciul de urgenţe 112. Această încăpere este folosită doar pentru o astfel de situaţie.

Proceduri în eventualitatea apariţiei unui focar de infecţie pe perioada competiţiei
Organizatorii competiţiei întrerup competiţia în cazul în care descoperă cel puţin un caz de infecţie, până la finalizarea anchetei epidemiologice.

Ne rezervăm dreptul de a descalifica orice concurent care nu respectă măsurile sanitare sau utilizează limbaj inadecvat, ironic față de voluntari.

18. Validare / Şedinţa tehnică

Validarea înscrierilor online va avea loc, sâmbătă, 31 octombrie 2020, intre orele 16.00-21.30 și în dimineața concursului, începând cu ora 8.30. Validarea se va face pe baza prezentării unui act de identitate.

Cu prilejul realizării procedurii de validare, participanții la cele trei probe vor semna și o declarație (care va fi disponibilă în format fizic la faţa locului, dar se poate descarcă și completa de aici) pe proprie răspundere (inclusiv acolo unde va fi cazul pentru tutorii legali), în care își asumă riscurile care decurg din participarea la Concursul “AlerGând la pădure” şi sunt responsabili pentru propriile acţiuni care ar trebui sa ţină cont de circumstanţe relevante ca: accidentări, schimbarea vremii, trafic, condiţii meteo, zona in care se află, echipament.
Şedinţa tehnică pentru cele trei probe ale concursului va începe în dimineaţa evenimentului, în data de 26 aprilie 2020, la ora 10.00, la linia de start.

Descarcă declarația pe propria răspundere

19. Diverse

Contestaţiile privind desfăşurarea concursului pot fi înaintate organizatorilor sub formă scrisă (fară să existe un format tip in acest sens), imediat dupa expirarea timpului limită al semimaratonului “AlerGând la Pădure”, urmând a fi soluţionate la faţa locului.12Al

Inchide meniul