Reşiţa Maraton – 43 km

Diferență de nivel: +1977 m / -2095 m.

Timpul limită pentru parcurgerea traseului – 9h

Traseul este recomandat alergătorilor cu experiență în alergare montană.

Descrierea traseului:

Start/sosire / centrul civic, se aleargă aprox. 500 m asfalt, urcare accentuată aproximativ +300 m pe distanța de 2,5 km (cu 3 secțiuni de revenire intercalate), coborâre 2 km până la canton Doman – punct alimentare/hidratare, coborâre ușoară în satul Doman pe drumul auto de aprox. 500 m.

La intrarea în sat, se face stânga, se intră pe potecă, apoi se intră pe urcarea cea mai accentuată a concursului de aprox. 3 km cu +500 m, formată din 3 secțiuni (cu porțiuni de revenire intercalate) – vârful Ponor (km 9 – alt.820m). Urmează o secțiune de coborâre până la următorul pct. de alimentare/hidratate. Se coboară ușor pe drum forestier/ secțiune viteză până la canton Padina Seacă după care urmează urcarea spre culmea Certej aflată la 900 m alt. De la ruina refugiului Nandi se coboară pe traseul turistic bulina albastră spre lacul Gozna pe malul căruia se aleargă pe poteca marcată până în zona Grindesti unde există punct de alimentate/ hidratare. Urmează cea mai dificilă urcare a maratonului înapoi spre culmea Certej, după care coborâre lungă până la localitatea Cuptoare unde avem un alt punct de alimentare/hidratare. Se aleargă pe poteca până la cascadele Sodolului și apoi pe drum forestier pe valea Sodol. O urcare de 1 km și traseul întâlnește traseul de semimaraton către Doman cu punct control/alimentare/hidratare. Se continuă cu 2 km drum forestier pe curbă de nivel, apoi secțiune de urcare aproximativ +200 m, pe o distanță de 1 km unde se atinge punctul de altitudine maxim La Arșiță (560m), apoi coborâre / secțiune de viteză – Poiana Golului – coborâre dificultate ridicată (aproximativ 1 km).

 

Semi-maratonul Reşiţei – 24 km

Diferență de nivel: +933 m / -1000 m.

Traseul este recomandat celor care vor să-și crească performanțele în acest sport.

Descrierea traseului:

Start/sosire / centrul civic, se aleargă aprox. 500 m asfalt, urcare accentuată aproximativ +300 m pe distanța de 2,5 km (cu 3 secțiuni de revenire intercalate), coborâre 2 km până la canton Doman – punct alimentare/hidratare, coborâre ușoară în satul Doman pe drumul auto de aprox. 500 m.

La intrarea în sat se face stânga, se intră pe potecă, apoi se intră pe urcarea cea mai accentuată a concursului de aprox. 3 km cu +500 m, formată din 3 secțiuni (cu porțiuni de revenire intercalate) – vârful Ponor (km 9 – alt.820m) cu punct de alimentare/hidratare, urmează o secțiune de aprox. 8 km, coborâre și intrare pe drum forestier/ secțiune viteză până la canton Doman/ km 17,5 cu punct control/alimentare/hidratare. Se continuă cu 2 km drum forestier pe curba de nivel, apoi secțiune de urcare aproximativ +200 m, pe o distanță de 1 km unde se atinge punctul de altitudine maxim La Arșiță (560m), apoi coborâre / secțiune de viteză – Poiana Golului – coborâre dificultate ridicată (aproximativ 1 km).

La canton Doman km 4,5/ km 17,5 – punct de control şi revitalizare complet, acesta va conţine apă plată, suc, fructe, dulciuri, la fel la finish.

Timpul limită pentru parcurgerea traseului – 5h

Via Transilvanica – pe traseu 5 km/ 5 borne de văzut

Cros Reșița 10k :+10,5 km

Diferenţă de nivel: +450 m/-450m.

Traseul este recomandat celor care practică în mod regulat alergarea montană.

Descrierea traseului:

Start/sosire centru civic, se aleargă aprox. 500 m asfalt, urcare accentuată aproximativ +300 m pe distanța de 2,5 km, coborâre 2 km până la canton Doman – punct alimentare/hidratare, secțiune de viteză, 2 km drum forestier pe curba de nivel; urmează secțiune de urcare aproximativ +150 m, pe o distanță de 1 km unde se atinge punctul de altitudine maxim La Arșiță, apoi coborâre / secțiune de viteză – Poiana Golului – coborâre dificultate ridicată (aproximativ 1 km) .

La canton Doman (aproximativ 4,5 km) – punct de control şi revitalizare complet, acesta va conţine apă plată, suc, fructe, dulciuri, la fel la finish.

Timpul limită pentru parcurgerea traseului – 3h

Cros Reșița 10k

Concurenţii care nu se vor încadra in timpul limită nu vor mai fi cronometraţi şi vor fi adăugaţi în clasament după timpul ultimului clasat. Cele trei probe se vor desfăşura în semi-autonomie. Astfel, este recomandat ca alergătorii care optează pentru proba de 24 km și 40 km să aibe cu ei în cursă o rezervă de apă de minim 0,5l, precum şi minimum un gel sau un baton energizant.